Het CMS en SEO

Allereerst: Het CMS levert "schone" html. Er zitten geen of nauwelijks verwijzingen naar opmaak instructies in, zodat zoekmachines zich kunnen concentreren op de inhoud van uw site. De opmaak wordt bijna in zijn geheel door het CSS (stylesheet) bestand geregeld. Kijkt u maar eens in de broncode van deze pagina.

Semantische of Beschrijvende HTML markup

Een lastig begrip, semantische HTML. Maar in het kort komt het hier op neer; de (X)HTML code die het Municate CMS produceert is niet zozeer bedoeld voor de vormgeving, maar om te beschrijven welke betekenis de inhoud heeft. Het Municate CMS zal bijvoorbeeld automatisch de eerste paragraaf op een pagina als belangrijkste weergeven, door het geven van de <h1> markup aan de titel van de paragraaf, en elke volgende paragraaf een <h2> titel. U hoeft er alleen maar rekening mee te houden dat u in de eerste paragraaf de belangrijkste zaken van de pagina beschrijft, en een passende titel aan de paragraaf geeft. Verder kunt u met de opmaak instructies accenten leggen op bepaalde stukken van de inhoud door deze vet of in schuin schrift weer te geven. Al u een paragraaf verplaatst, zal het CMS vanzelf de juiste markup produceren...

Kijk voor meer informatie over semantische HTML:
Beschrijvende markup - Overheid.nl

U kunt met het Municate CMS accenten leggen door het gebruik van <strong> (vet gedrukt), <em> (nadruk), <blockquote> en <cite> (citaat). Overigens zonder daarvoor de html te moeten invoeren.

Link,Titel en Meta beschrijving

U moet voor iedere pagina die u aanmaakt de link tekst (anchor text), de titel en de meta beschrijving opgeven. De link tekst is de tekst waarmee de pagina vanuit het menu gelinkt wordt. Ook zal deze tekst gebruikt worden in de url van de pagina. De titel dient een zo natuurlijk mogelijke beschrijving geven van de inhoud van de pagina, en ongeveer 65 karakters lang zijn. De meta beschrijving mag een zin of twee lang zijn. De meta beschijving is niet zo belangrijk als factor in zoekmachine rangorde, maar weer wel belangrijk omdat deze getoond kan worden in de uiteindelijk zoekmachine resultaten. De meta beschrijving mag dus best iets "uitdagends" hebben, en moet de belangrijkste keywords van de pagina bevatten.

Zoekmachine Marketing Succes

Als u een instant "Nummer één" recept verwachtte op deze pagina komt u bedrogen uit. Er is geen magische formule die ervoor zorgt dat u zomaar dé nummer een wordt. Er zijn geen makkelijke wegen naar de top, zoals sommigen u graag doen geloven. Veel websites kunnen echter wel verbeterd worden, zodat ze in ieder geval de mogelijkheid creeren om het beter te doen. Een technische goed in elkaar zittende, goed gestructureerde website is het begin van zoekmachine marketing.

Municate Webdesign CMS
Municate
Webdesign